وکیل پایه یک و مشاوره حقوقی مجد عدالت

مشاوره حقوقی و و کالت توسط وکیل پایه یک موسسه حقوقی مجد عدالت

وکیل پایه یک و مشاوره حقوقی مجد عدالت

مشاوره حقوقی و و کالت توسط وکیل پایه یک موسسه حقوقی مجد عدالت

وکیل پایه یک و مشاوره حقوقی مجد عدالت

موسسه حقوقی مجد عدالت با شماره ثبت 36887 آماده ارائه مشاوره حقوقی و خدمات وکالت تخصصی توسط وکلای پایه یک به هم میهنان عزیز می باشد.

بایگانی

درباره ما



موسسه حقوقی مجد عدالت یکی از زیرمجموعه های بنیاد وکالت ایران می باشد که در حوزه های مختلف حقوقی فعالیت می نماید.

چشم انداز، ماموریت، اهداف و منشور اخلاقی موسسه حقوقی مجد عدالت با تأسی از بنیاد وکالت ایران به شرح ذیل تعریف شده است:

 

چشم انداز چشم انداز بنیاد وکالت

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتقا دهنده استانداردهای وکالت تخصصی، مشاوره حقوقی و آموزش حقوقی در کشور، انتخاب برتر همکاریهای علمی و مطالعاتی و مرجع برگزیده وکالت در کشور  

 


                   

  ماموریت ماموریت بنیاد وکالت

 

 

 

 

 

 

ارائه خدمات تخصصی وکالت و هم افزایی در توان علمی و تخصصی و اجرایی خبرگان و متخصصین علم حقوق برای توسعه و ارتقای خدمات وکالت، مشاوره حقوقی، آموزش و انجام پروژه های مطالعاتی بصورت حضوری و مجازی با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی و با بکارگیری مدرنترین ابزارهای علمی- آموزشی

 

 

 

اهداف بنیاد وکالت ایراناهداف بنیاد وکالت

 

 

 

1- ارتقای استانداردهای تخصصی وکالت در ایران

2- ارائه الگوی نمونه از وکالت حرفه ای و تخصصی بر مبنای موازین شرعی، قانونی و اخلاقی  

3- جذب نخبگان، خبرگان و متخصصین علم حقوق در حوزه های تخصصی بنیاد وکالت ایران در جهت هم افزایی دانش و توانمندیهای آنها در راستای خدمت رسانی بهتر، یادگیری مستمر و توسعه تجارب

4- پاسخ بهنگام و با بهترین کیفیت به نیازهای آموزشی، پژوهشی و مشاوره حقوقی سازمانها، شرکتها، نهادها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و وکالت پرونده های آنها در جهت احقاق حقوقشان

5- ایجاد فرصت برای بروز و ظهور تواناییهای علمی - تخصصی و حرفه ای فارغ التحصیلان کیفی دانشگاهها در سراسر کشور

6- ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای مجازی با هدف سهولت دسترسی، کاهش هزینه و ایجاد عدالت توزیعی و دسترسی یکسان ارائه دهندگان و متقاضیان  خدمات حقوقی در سراسر کشور

7- ارتقای فرهنگ مشاوره حقوقی و آموزش علمی، تخصصی و کاربردی در کشور

8- بالابردن ضریب موفقیت و افزایش غنای پژوهش ها و پروژه های علمی و مطالعاتی کشور با معرفی متخصص ترین و همخوان ترین تیمهای علمی-تخصصی- حرفه ای برای پروژه ها بویژه در پژوهش ها و پروژه های میان رشته ای حقوق

بنیاد وکالت ایرانمنشور اخلاقی

 

 

 

 

موسسه حقوقی مجد عدالت منشور اخلاقی کانون وکلای دادگستری را سرلوحه خود قرارداده و در  هر زمان و مکان خود و همه وکلای خود را را ملزم به رعایت آن می داند و معتقد است رعایت اخلاق و انصاف موجب سلامت، برکت، صلاح و پایداری جامعه خواهد بود.

1- ارزش ها
راستی و درستی : وکلای دادگستری مکلفند راستی و درستی را سرلوحه اعمال خود قرار دهند .
رازداری : وکیل دادگستری نباید اطلاعات یا اسراری را که در جریان ارائه خدمات حرفه ای خود به دست می آورند ، بدون مجوز قانونی یا اجازه  موکل و یا مراجعه  کننده استفاده و یا افشا کنند . همچنین باید تمهیدات لام برای آموش و نظارت بر کارکنان دفتر خود را در این خصوص فراهم نمایند .
صلاحیت حرفه ای : وکلای دادگستری باید از صلاحیت حرفه ای و تخصصی کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار بوده و خدمات حرفه ای خویش را با دقت ، شایستگی و جدیت انجام دهند و همواره دانش حقوقی و مهارت حرفه ای خود را به سطحی برسانند که خدمات آنها نوعاً قبول باشد و برای دستیابی به آخرین تحولات علم حقوق و حرفه وکالت در سطح مطلوب و در راستای تحقق توسعه پایدار تلاش نمایند .
رفتار حرفه ای : وکیل دادگستری باید به گونه ای رفتار کنند که با حسن شهرت حرفه ای ساگار باشد و ا انجام اعمالی که ممکن است اعتبار حرفه وکالت را خدشه دار کند ، رهیز نمایند .
پایبندی به  حقوق شهروندی : وکلای دادگستری همیشه باید حقوق شهروندی را در اولویت فعالیت حرفه ای خود قرار داده و بدان پایبند باشند .
2- احکام اخلاقی ناظر بر معیارهای حقوق شهروندی
وکلای دادگستری در راستای ایفای تعهد اخلاقی خود در انجام خدمات حرفه ای ، باید قبل ا ارایه خدمات حقوقی ، از رعایت معیارهای متداول حق دفاع و همین طور رعایت اصول و نظامات حرفه وکالت ، اطمینان حاصل نمایند .
2-3-2 - وکلای دادگستری در صورت مشاهده مواردی که حقوق شهروندی همکاران را به مخاطره می اندازد ، مکلفند کانون وکیل های دادگستری را کتباً مطلع نمایند .
2-3-3- چنانچه وکیل دادگستری در انجام امور حرفه ای خود به این نتیجه برسند که پیگیری آن امر یا پرونده مغایر با منافع ملی یا نظامات حرفه است و یا موکل تصمصمی مغایر با منافع ملی و صنفی اتخاذ کرده است ، ابتدا باید موکل را از عواقب اجرای آن تصمیم ، آگاه کرده و در صورت عدم پذیرش آن از جانب موکل ، مورد را به کانون وکیل های دادگستری مرک گارش نمده و طبق نظر کانون اقدام نمایند
2-3-4- وکیل دادگستری نباید به مراجعانی که می خواهند مقاصد غیر قانونی خود را در پوشش قانون جامه عمل بپوشانند ، ارائه طریق نمایند .
2-3-5- وکلای دادگستری نباید مورد وکالتی را که صلاحیت لازم برای انجام آن را ندارند بپذیرند ، مگر اینکه در آن مورد با یک همکار واجد شرایط ، منفرداً یا مجتمعاً همکاری نمایند .
2-3-6- وکلای دادگستری باید از همکاران خود که به علت رعایت و پایبندی به اخلاق حرفه ای ، دچار مشکلات یا موانعی شده اند ، حمایت کرده و بدین منظور ا کانون نیز استمداد نمایند .
3- اصول شاخص ها و احکام اخلاقی مرتبط با منافع موکلین
3-1- اصول بنیادین اخلاقی نسبت به موکلین : وکیل دادگستری باید با شایستگی ، روش حرفه ای وکالت را نسبت به مراجعان یا موکلین خود رعایت کنند .
3-2- شاخص های اخلاقی ناشی ا تعهد کلی نسبت به منافع موکلین
3-2-1 – وکلای دادگستری باید با رعایت موازین قانونی و حرفه ای ، به بهترین وجه از حقوق موکلین دفاع کنند ، حتی اگر این کار با منافع آنها در تعارض باشد .
3-2-3—وکیل دادگستری در ارتباطات خود با موکلین باید صادق باشند و ضمن ارج نهادن به اعتماد آنها ، در فرایند ارائه خدمات به گونه ای عمل کنند که استقلال و اصول حرفه ای وکالت مخدوش نگردد .
3-2-6 وکلای دادگستری باید موکلین را از ابعاد مختلف پرونده آگاه سازند ، حتی اگر این کار بر خلاف میل موکلین ، یا منافع خود وکیل باشد.
3-3 احکام اخلاقی ناشی از شاخصهای اخلاق فوق.
3-3-1 وکلای دادگستری نباید موکلین خود را نسبت به انجام خدمات واهی و نتایج آن امیدوار سازند.
3-3-4 وکلای دادگستری باید از اطلاعات به دست آمده در فرآیند کار که برای موکل جنبه محرمانه دارد ، محافظت نموده و به هیچ وجه آن را در اختیار دیگران قرار دهند ، مگر به حکم قانون.
4-شاخصها و احکام اخلاقی ناظر بر رابطه وکیل دادگستری با همکاران.
4-1- اصل اخلاقی نسبت به همکاران : وکیل دادگستری باید به حقوق همکاران خود احترام گذارده ، شئون و حقوق حرفه ای آن ها را رعایت نموده و از انجام هرگونه عملی که به نوعی باعث تضییع حقوق همکاران می شود خودداری نمایند.
4-2- شاخصهای اخلاقی ناظر بر اصل اخلاقی نسبت به همکاران
4-2-1- وکلای دادگستری باید به اصول رقابت سالم پایبند بوده و از به کار گیری روش های غیر اخلاقی برای اخذ وکالت و رقابت های ناسالم پرهیز کنند.
4-2-3- وکلای دادگستری از حقوق همکارانی که مورد بی حرمتی واقع شده ، در معرض آسیب قرار گرفته و یا دچار آن شده اند ، فعالانه حمایت و پشتیبانی می نمایند.
4-3- احکام اخلاقی ناظر بر معیارهای فوق .
4-3-1- وکلای دادگستری نباید در پرونده های ناتمام دیگر همکاران وارد شوند، مگر پس از هماهنگی و مذاکره با ایشان و یا تعیین تکلیف وکیل یا وکلای پرونده توسط موکل یا موکلین.
4-3-2- وکلای دادگستری نباید کارکنان دیگر موسسات حقوقی و همکاران خود در دوران قرارداد با آنان را ، به استخدام در آورند ، مگر پس از کسب موافقت کتبی همکار یا موسسه مربوط
4-3-4 وکلای دادگستری نباید بدون ذکر ماخذ و کسب مجوز (در مواردی که استفاده از منبع ، منوط به کسب مجوز شده است) از نتایج کارها و پژوهش های دیگر همکاران در پرونده های خود استفاده نمایند.
5- اصول، شاخصها و احکام اخلاقی ناظر بر تعهد وکیل دادگستری نسبت به شان ، حرمت و منزلت حرفه ای
5-1- اصل بنیادین اخلاقی در مورد رعایت شان ، حرمت و منزلت حرفه ای.
وکلای دادگستری باید از همبستگی ، حرمت و منزلت حرفه ای وکالت دادگستری حمایت و برای ارتقاء آن تلاش نمایند.
5-2- شاخصهای اخلاقی ناظر بر تعهد وکیل دادگستری نسبت به شان ، حرمت و منزلت حرفه وکالت دادگستری
5-2-1- وکلای دادگستری باید از هرگونه اعمالی که به نوعی باعث تخدیش افکار عمومی و موکلان نسبت به شان حرمت و منزلت حرفه وکالت دادگستری می شود ، پرهیز نمایند.
5-2-2- وکلای دادگستری باید با عملکرد و فعالیتهای خود ، احترام و اعتبار حرفه وکالت را حفظ و تقویت کرده و ترتیبی اتخاذ نمایند ، تا در دفتر کار آنان نیز ، رفتار و اخلاق حرفه ای مندرج در این آیین نامه ، در عمل رعایت شود.
5-2-3- وکلای دادگستری باید تلاش نمایند در راستای تامین حقوق موکلین، با به روز نگه داشتن دانش و ارتقای تخصص خویش و انجام مطالعات تطبیقی و آگاهی از روش های دفاعی نوین ، اعتماد موکلین را به توانمندی های وکلای دادگستری ، افزایش دهند.
5-3- احکام ناظر بر شاخصهای اخلاقی فوق
5-3-1- انجام صحیح ، مسئولانه و به موقع خدمات حرفه ای طبق مقررات قانونی و نظامات حرفه ای .
5-3-2- پذیرش پرونده ها بر اساس توان بالفعل و بالقوه خویش به لحاظ دانش حرفه ای ، رشته تخصصی و تجربیات .
5-3-3- پایبندی به اصل رقابت سالم و پرهیز از هر نوع اعمال نفوذ و به کار بردن روش های غیر اخلاقی برای اخذ پرونده وکالتی.
6- اصول، شاخصها و دستورات اخلاقی ناظر بر تعهد وکلای دادگستری نسبت به کارکنان دفتر خود.
6-1- اصل بنیادین اخلاقی در مورد رفتار وکلای دادگستری نسبت به کارکنان خود : وکلای دادگستری باید به حقوق کارکنان خود احترام گذارده و نقش و مشارکت آن ها را در اعتبار دفتر یا موسسه ، ارج بگذارند.
6-2- شاخصهای اخلاقی ناظر بر تعهد وکیل دادگستری نسبت به حقوق کارکنان خود.
6-2-1- وکلای دادگستری باید در روابط کاری ، رفتارهای شفاف و صادقانه داشته باشند و هنجارهای اجتماعی را رعایت نمایند .
6-2-2- وکیل دادگستری باید نسبت به حقوق بنیادین انسان پایبند بوده و از اعمال هرگونه تبعیض (قومی، دینی، جنسیتی و ...) در جذب و نگهداری نیروی کار ، اجتناب نمایند.